خرید فرش ماشینی کودک

بهترین انتخاب برای فرش اتاق کودک

انتخاب فرش برای اتاق کودک از اساسی ترین انتخاب ها برای دکوراسیون اتاق او می باشد .

فرش مناسب برای اتاق کودک یکی از دغدغه های والدین است . فرش کودک کامل کننده و طرح دهنده اصلی به اتاق کودک است و دکوراسیون اتاق را تکمیل میکند و بر روی سلامت ذهن و روان کودک نیز بسیار تاثیرگذار است.

با کمی حوصله و خلاقیت میتوان بهترین فرش را برای کودک دلبند خود انتخاب کنید . در انتخاب فرش کودک باید به جنبه های دیگری مانند اندازه و جنس و نخ به کار رفته در فرش نیز مهم بوده و باید توجه ویژه ای به آن شود .

اتاق کودک به نسبت اتاق های دیگر در منزل نیازمند دکوراسیونی خاص تر است . اتاق کودک فقط برای خوابیدن و استراحت کردن کودک نیست . بازی کردن، خواندن، فیلم دیدن نیز سایر فعالیت هایی هستند که فرزند شما در طول روز آن را انجام میدهد . احساس آرامش و راحتی رکن اصلی انتخاب فرش اتاق کودک می باشد .

انتخاب فرش کودک بر اساس جنس :

نرمی و کیفیت فرش از نکات حائز اهمیت است که روی سلامت فرزند تاثیر بسزایی دارد. الیاف به کار رفته در فرش کودک شامل الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی است . در الیاف طبیعی از پشم و کتان در بافت فرش استفاده میشود . در الیاف مصنوعی نیز از پلی استر و پلی پروپیلن در بافت فرش استفاده میشود. فرش هایی با الیاف مصنوعی پروپیلن دوام بالایی داشته و در برابر لک و کثیفی مقاوم تر از بقیه انواع الیاف ها می باشد . اگر پوست کودک شما حساس است باید بیشتر مراقب الیاف به کار رفته در فرش باشید .

سعی کنید فرشی با ضخامت متوسط را تهیه کنید تا مانع از ورود سرما از کف اتاق به بدن فرزند شود . این کار مانع از بیماری کودک میشود . باید فرشی را انتخاب کنید که از فرمولاسیون ضد آلرژی در تولید آن بکار رفته باشد .

همچنین از نکات مهم دیگر این است که فرش کاملا قابل شستشو باشد و با شستشوی زیاد خراب نشود و حتی در زمان شستشو رنگ های مختلف فرش با یکدیگر ترکیب نشده تا ظاهر فرش از بین نرود . فرش انتخابی برای اتاق فرزند دلبندتان نباید بافت درشت و جنس زبرداشته باشد هرچه فرش کودک نرم تر باشد برای پوست نازک و حساس کودک بهتر است .  هرچه نرم بودن فرش بیشتر باشد آرامش بیشتری را برای کودک به ارمغان می آورد . علاوه بر این نیز هر چه فرش ظرافت بیشتر داشته باشد بهتر است .

در حال حاضر فرش های پرز بلند برای اتاق کودکان روی بورس هستند ولی این فرش ها با وجود زیبایی مناسب اتاق کودکان نیستند . پرزهای بلند بین انگشتان ظریف کودک گیر کرده و موجب زمین خوردن کودک شود . همچنین به علت داشتن پرز بلند کثیفی و گرد و خاک بیشتری در بین پرزها باقی مانده و موجب بیماری کودک میشود .

انتخاب فرش کودک بر اساس رنگ :

قطعا در انتخاب فرش برای کودک استفاده از رنگ های روشن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه ای شود . برخی از والدین فرش های تیره را انتخاب میکنند زیرا نگران کثیف شدن مداوم آن هستند. رنگ روشن و شاد برای روحیه کودک بهتر است . توجه به تم رنگی اتاق در انتخاب رنگ فرش نیز نکته قابل تاملی است که نباید از آن چشم پوشی کرد .

پس باید به سایر اجزای اتاق مانند رنگ دیوارها، رنگ کمد، پرده ها و ملحفه ها و حتی سرویس خواب اتاق کودک دقت شود . نکته مهم دیگر در این است که نباید از توجه به جنسیت فرزند در انتخاب رنگ فرش غافل بود زیرا فرش اتاق دختر و پسر هم از لحاظ رنگ و هم از لحاظ طرح متفاوت است. در کل رنگ های سرد برای پسران و رنگ های گرم برای دختران مناسب تر است.

پس باید به هارمونی رنگ ها دقت کرده و تطابق رنگ ها با یکدیگر را در نظر بگیرید . انتخاب رنگ روشن برای اتاق کودک موجب بزرگتر نشان داده شدن اتاق و ایجاد دکور شیک و مینیمالیستی میگردد . از معایب انتخاب رنگ روشن هم میتوان به زودتر کثیف شدن و دیده شدن لکه ها و تاریک به نظر رسیدن اتاق اشاره کرد .

انتخاب فرش کودک بر اساس طرح :

قائده کلی که برای چیدمان خانه و یا هر دکوراسیونی که حاکم است این است که باید در طرح و رنگ تعادل ایجاد کرد . مثلا اگر پرده اتاق فرزند شما طرح دار است برای ایجاد تعادل باید از فرش های ساده و بدون طرح استفاده کرد . اگر کاغذ دیواری یا رنگ اتاق ساده و تک رنگ است از طرح های متنوع میتوان برای اتاق کودک استفاده کرد . در کل در انتخاب فرش کودک از طرح های عروسکی و فانتزی یا کارتونی استفاده میشود .انتخاب فرش کودک بر اساس شکل :

اصولا فرش های کودک در شکل های مختلفی مانند دایره ای و بیضی شکل و برش عروسکی در بازار وجود دارند . در اینجا دکوراسیون اتاق کودک در نوع طرح فرش تاثیرگذارتر است . هرچه تنوع شکل های موجود در فرش بیشتر باشد برای کودک نیز جذاب تر بوده و حتی موجب تقویت حافظه کودک نیز میشود .

انتخاب شکل فرش به متراژ اتاق کودک و محل قرار گرفتن آن بستگی دارد . فرش های کودک نیز مانند فرش های دیگر دارای اندازه ها و طرح های و رنگ های مختلف و متنوعی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *