خرید فرش ماشینی مدرن

نحوه از بین بردن انواع لکه های روی فرش

از بین بردن لکه های روی فرش و وجود لکه‌ ها یکی از آزاردهنده ترین مسائل در روند نگهداری انواع فرش‌ها می‌باشند.

وجود هر نوع لکه‌ ای می‌تواند دغدغه‌ های مختلفی را نیز برای افراد ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از رایج‌ ترین لکه ها و روش از بین بردن آنها را بیان کنیم .

• لکه‌ های طبیعی فرش :

لکه‌ های طبیعی مانن شیر یا غذای طبیعی همه بر پایه آب هستند و به‌ طور کلی به‌ عنوان برخی از آسان‌ ترین لکه‌ ها برای پاک کردن به شمار می‌روند. به خاطر داشته باشید که با آب و مقدار کمی مواد شوینده مایع ( یا سرکه سفید بدون بو ) استفاده کنید می‌توانید از شر این نوع از لکه‌ ها راحت شوید. این موارد حتی شامل نوشیدنی‌ها، جوهر خودکار و حتی ژله نیز می‌شود.

• لکه جوهر معمولی روی فرش :

شاید جالب باشد اگر بدانید که بهترین حلال برای پاک کردن لکه جوهر ماست است به این روش که روی لکه ماست بریزید و آن را روی قسمت جوهری پخش‌ کنید. بعد از این که ماست کاملاً با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. این روش را چند بار تکرار کنید تا جوهر به‌طور کامل جذب ماست شود.

• پاک کردن لکه قهوه و خون :

برخی از لکه‌ ها باعث دردسر هستند . لکه قهوه و خون را نباید با آب و مواد شوینده شست چون لکه بر جای می‌گذارد . این‌ لکه ها معمولاً آیتم‌های بسیار تیره مثل قهوه و خون هستند. در این مواقع می‌توانید از ترکیب آب و نوشابه ، و یا استفاده از مایع شسشتو و آبکشی با آب سرد استفاده کنید.

• لکه‌های تنباکو و نیکوتین روی فرش :

بهترین پاک‌ کننده برای این لکه‌ ها گلیسیرین است . برای حل این مشکل لازم است کمی گلیسیرین را روی محل مورد نظر ریخته و آن را تمیز کنید. حالا دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک‌ کن نیز روی آن بریزید و به مدت نیم ساعت آن را روی محل بگذارید و بعد آن را بشویید.

• موم و لکه‌های آدامس فرش :

ترفند استفاده از لکه‌ های آدامس و موم، نقطه مقابل روش پاک کردن لکه‌ های روغنی است. در این مواقع تکه یخی را در پارچه نازکی بپوشانید و آن را روی لکه نگه‌ دارید تا خشک شود. سپس از یک شی مانند قاشق و یا یک چاقوی تیز استفاده کنید تا به‌ آرامی موم یا آدامس را از پارچه جدا کنید.

• لکه‌های قهوه یا چای :

لکه‌ هایی مثل قهوه و چای بعد از تمیز کردن، لکه بر جای می‌گذارند. هنگامی‌ که محصولات قابل‌ حل در آب حل شوند، این لکه‌ های طبیعی با یک عامل اکسید کننده از بین می‌روند. به‌ عنوان‌ مثال آب نیمه گرم و مقداری پودر لباسشویی و اسفنج می‌تواند این نوع لکه‌ ها را از روی فرش خانه شما پاک کند اما اگر لکه‌ ها مجدد باقی ماند از آب‌ اکسیژنه 5 درصد و کمی آب لکه‌ زدایی را ادامه دهید تا کامل پاک شود و سپس با دستمال محل را خشک‌ کنید .

تولیدات مجموعه بزرگ ماهریس بافت با استفاده از بهترین نخ ها فرش های باکیفیتی را به بازار عرضه کرده است .

شما خریداران محترم میتوانید فروشگاه اینترنتی ماهریس بافت را مشاهده کرده و از طرح ها و کیفیت فرش های تولیدی مجموعه ما لذت ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *