خرید فرش ماشینی مدرن

نکات مهم در نگهداری از فرش ماشینی

نگهداری از فرش ماشینی یکی از دغدغه های افراد است زیرا نگهداری از فرش ها موجب طول عمر بیشتر فرش ها میگردد. یکی از نکات مهم در انسان ها تمیز و زیبا بودن جایی هست که در آن زندگی میکنند. مراقبت از وسایل تزئینی منزل به خصوص وسایلی که جنبه کاربردی و تزئینی دارند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است . نگهداری از فرش موضوعی می باشد که می تواند نتایج حیرت آوری در افزایش طول عمر فرش و حفظ زیبایی اولیه آن برای شما به همراه داشته باشد.

نظافت مرتب فرش نیز در افزایش طول عمر آن اهمیت زیادی دارد . همین مورد باعث میشود که فرش نیاز کمتری به شستشو داشته باشد. یکی از نکات مهم در نگهداری و حفظ بافت فرش جاروبرقی کشیدن آن می باشد . بهتر است از جارو برقی هایی استفاده کنید که برس‌های قابل تنظیم برای پرزگیری و تمیز کردن دارند. این نوع جاروها با جابه‌جا کردن و برهم زدن کامل پرزها، آلودگی‌ها را به صورت کامل بیرون می‌کشد. همین موضوع باعث میشود فرش نیاز کمتری به شست‌و‌شو پیدا می‌کند.

همچنین در صورتی‌ که آلودگی‌ها و گرد و غبار در الیاف فرش باقی بماند، نگهداری از فرش سخت میشود . علاوه بر این نیز فرش دچار پوسیدگی شده و آسیب پذیرتر شده و از عمر آن کاسته میشود . یکی از مواردی که در مرور زمان باعث خرابی فرش میشود، جاروبرقی کشیدن به صورت رفت و برگشتی است. این کار به شدت اشتباه بوده و نتایج بدی برای فرش شما به همراه دارد. پس باید جارو کردن فرش تنها در جهت خواب فرش انجام شود.

دلایل از بین رفتن و پوسیده شدن فرش

  • عوامل زنده که به وضوح قابل مشاهده می باشند و شما می توانید به راحتی آنها را کشف و از بین ببرید. مهمترین این موارد را می توان موش و حشراتی نظیر: بید، جیرجیرک، موریانه، سوسک حمام و سوسک قالی معرفی کرد.
  • عوامل غیر زنده یا عوامل محیطی که مهمترین آنها گرد و خاک، نور، گرما، رطوبت، فشارهای فیزیکی نامناسب و آلودگی‌های محیطی می باشد.

با توجه به نکات بالا میتوان به اهمیت بالای محیطی که فرش در آن قرار میگیرد هم اشاره کرد . نگهداری از فرش ماشینی در یک انبار تاریک و مرطوب باعث از بین رفتن تار و پودهای فرش میشود . پس بهترین کار این است که از لحاظ محیطی فرش در یک محیط خشک و بدون رطوبت می باشد . همچنین محلی که فرش در آن قرار دارد دارای پنجره ای برای ورود نور و جابجایی و گردش هوا باشد. پس وجود یک پنجره برای انتقال هوا و رطوبت نیز می تواند کمک خوبی برای سلامت هر چه بیشتر فرش شما باشد.

نکات مهم در نگهداری از فرش ماشینی

یکی از موارد دیگر که در نگهداری از فرش ماشینی به فرش آسیب جدی وارد میکند تا کردن فرش است . پس سعی کنید حتی به مدت کوتاه نیز از تا کردن فرش بپرهیزید .

بهترین و درست ترین روش نگهداری از فرش ماشینی به صورت لوله شده است. بهترین کار این است که فرش را درون نایلون جای دهید. این کار باعث می‌شود فرش شما در تمام شرایط مانند زمان حمل‌ونقل، در برابر نور خورشید و در زمان نگهداری در انبار سالم بماند.

علاوه بر این نیز مراقب باشید که محل نگهداری فرش عاری از هرگونه رطوبت، حشرات و جانوران ، نفوذ نور آفتاب و بدون گرد و خاک باشد. همچنین به یاد داشته باشید که این محیط باید دارای تهویه هوای مناسبی باشد تا جریان هوا در اطراف فرش دائماً در حال حرکت باشد.

این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که شستشوی و نگهداری از فرش ماشینی هم بسیار مهم است که متداول ترین نوع شستشوی فرش ماشینی استفاده از شامپوی فرش است . در اولین مرحله شستشو نیاز است که گرد و غبار فرش را با جاروبرقی تمیز کنیم.

شرکت ماهریس بافت یکی از بهترین و خوشنام ترین واحدهای صنعتی در شهر البرز بوده که به دلیل داشتن ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته انواع فرش های ماشینی قادر به تولید انواع فرش ها در طرح های گوناگون و جنس های مختلف می باشد که این تولیدات از استاندارد و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *